Jaké potraviny obsahují železo?

Ohodnoťte článek!

By: s58y

Příznaky nedostatku železa neboli chudokrevnosti jsou nenápadné a často si je vůbec neuvědomujeme. Pokud se zamyslíte nad tím, co se vám často děje a jak se velkou část dne cítíte, možná samy odhalíte, že máte sníženou hladinu železa v krvi. Tu potvrdí nebo vyvrátí odběr krve.

Příznaky chudokrevnosti

Zřejmě trpíte nedostatkem železa, pokud běžně pociťujete:

  • zimomřivost
  • únavu
  • ospalost
  • malátnost
  • dušnost
  • závratě
  • nemyslí vám to
  • máte bílou pokožku
  • máte světlé sliznice, jako např. dásně

Jak se bránit při nedostatku minerálů v podobě železa

Při nedostatku železa neboli anémii, saháme po potravinách, které nám jeho hodnotu zvednou. Na základě lékařského předpisu dostaneme přímo tabletky nebo kapky z lékárny, které hladinu železa v krvi rychle upraví. Jejich nevýhodou je, že zabarvují zuby, chutnají po železe, mohou způsobovat zažívací potíže a nezřídka při jejich užívání nastává zácpa.

Víte ale, že i spousta běžných potravin je bohatých na železo? Které jsou tím nejlepším zdrojem?

  • Nejvíce železa obsahují kuřecí játra.
  • Možná vás překvapí, že i kešu, lískové oříšky a mandle ho mají velké množství.
  • Následuje tofu, luštěniny – čočka, fazole a hrách.
  • V závěru můžeme uvést ještě hovězí játra, sušené meruňky, rozinky, králičí maso, hovězí maso, krůtí prsa, tresku a tuňáka.

Jíst potraviny s vysokým obsahem železa by měly především těhotné a kojící ženy, osoby, které prodělaly větší ztráty krve, nebo ti, jež mají poškozenou sliznici tenkého střeva a nejsou schopni dostatečně vstřebávat železo.

Vyberte si i vy potraviny z výše uvedených, které máte rádi a posilněte své tělo o nepostradatelné železo.

Komentovat

Váš email nebude zveřejněn. Vyžadované pole jsou označené *

*

Scroll To Top
TOPlist